Idag är det helt avgörande att bygga hållbara relationer. Att samarbeta där alla parter tillför värde. Du ger dock inte för att få. Du ger för att du fått. En viktig skillnad. Tacksamhet är en fantastisk drivkraft. Men det krävs reflektion för att bygga den. 

För oss är detta så avgörande att vi byggt både affärsidé, strategiska mål och taktik på att reflektera över det vi har fått. Det ger oss energi till att tillföra värde i alla våra relationer. I alla de jobb vi gör. I alla de tidningar vi producerar. Det finns inget roligare än att vara snäll. Så vi söker ständigt efter samarbeten där vi får möjlighet att tillföra värde. Att det sen resulterar i glädje, komplimanger och nya affärer är ju helt underbart. Det lönar sig att vara snäll. Good things happen to good people.

Vårt bästa tips till alla, oavsett om ni driver företag, förening eller om ni är på någon annan plats i livet – var snäll. När säljare ringer, låt dem få göra sitt jobb innan ni tackar ja eller nej. Är de duktiga – beröm dem. Säg ja till säljare och företag som vill komma och visa något. Du behöver inte köpa med de behöver träna och göra sitt jobb. Har du egna säljare i företaget så vet du hur viktigt det är att de får göra sitt jobb. Att avbryta, lägga på luren eller ta avstånd från dem som gör sitt jobb – är inte snällt. Det är ohövligt och respektlöst. Allt blir så mycket roligare och bättre om vi är snälla mot varandra. Det är tveklöst dessutom betydligt mer lönsamt i längden.


Johnny Billinger
Utbildad i marknadsretorik på Växjö högskola, marknadsföring genom Berghs School of Communications och diplomerad copywriter och skribent genom Batteri Communication. 25 års erfarenhet inom marknadskommunikation. Driver sen 11 år reklam- och contentmarketingbyrån Espresso reklambyrå

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera