… gör en reklambyrå?
… kostar reklam?

Och behöver man en reklambyrå?

Relevanta frågor som i allra högsta grad har ett berättigande. Många företag har en stark affärside och en position som att ”det säljer sig själv”. Hantverkare har också under några år haft lite flyt med omvärldshändelser som ROT-bidrag och försiktig återväxt av yngre hantverkare. När kunderna står på kö – vem behöver då en reklambyrå?

Tja utöver sälj så handlar det också om paketering, drivkraft att växa och tillgänglighet.

En stor del av företags reklam idag utlovar fokus på kvalitet, kunden i centrum, helhetskoncept, från idé till färdig produkt etc. Det ligger inte där. Ingen är intresserad av att veta vad du kan och vad du är bra på. I alla fall inte när det beskrivs som floskler som bara är utfyllnad, brist på insikt eller intresse för mig som kund.

Så var ligger det? När jag känner att någon bryr sig om just mig, är insatt i min verklighet och har relevanta förslag på hur vi tillsammans ska kunna förflytta oss framåt, då händer det saker.

Men för att komma dit så måste det klicka – och fortsätta klicka. Ingen reklambyrå kan göra stordåd på egen hand. Det är i mötet och ett ömsesidigt samarbete mot ett gemensamt mål som ljuv musik uppstår.

Låt oss höra hur det fungerar i din värld. Vi har en förnämlig insyn i många olika branscher. Chansen att vi har något som kan hjälpa dig på något sätt – är stor. Kan vara värt en kopp, eller hur?

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera